Myra Antik Kenti ve Andriake Liman Kenti Kazı Alanı’na yapılan ziyaret, öğrencilerin hem arkeolojiyi yerinde deneyimlemelerine hem de akademik uzmanlarla doğrudan etkileşim kurmalarına imkân sağladı.

BİLİMSEL TEMELLİ PROJE İÇİN YERİNDE GÖZLEM

Phoenix Robotik Takımı, FLL kapsamında geliştirdikleri proje için sağlam bir bilimsel altyapı oluşturmayı hedefleyerek, arkeolojik süreçleri doğrudan sahada gözlemledi. Öğrenciler, kazı alanlarında yürütülen çalışmaların yalnızca tarihî kalıntıların ortaya çıkarılmasından ibaret olmadığını; planlama, belgeleme, sınıflandırma, koruma ve sergileme gibi çok boyutlu aşamalardan oluştuğunu yerinde inceleme fırsatı buldu.

Saha gezisi boyunca öğrenciler; kazı alanının düzenlenmesinden buluntuların korunmasına, laboratuvar süreçlerinden müze çalışmalarına kadar uzanan geniş bir yelpazede bilgi edindi. Böylece, FLL kapsamında geliştirdikleri çözüm önerilerini, gerçek hayat uygulamalarıyla ilişkilendirme imkânı kazandılar.

AKADEMİSYENLERLE BİREBİR ETKİLEŞİM

Gezide, Akdeniz Üniversitesi Arkeoloji Bölümü’nden alanında uzman akademisyenler öğrencilerle bir araya geldi.

Prof. Dr. Nevzat Çevik, Öğr. Gör. Erhan Özkan, Doktora öğrencileri Sema Talu ve İlkiz Öztürk, Phoenix Robotik Takımı’na:

Arkeolojik kazıların bilimsel temelleri,

Kazı alanlarında karşılaşılan fiziksel ve lojistik zorluklar,

Kullanılan kazı ve belgeleme yöntemleri,

Kültürel mirasın korunmasında izlenen süreçler

hakkında kapsamlı bilgiler aktardı.

Öğrenciler, sorularıyla akademik sürece aktif şekilde katılırken, arkeolojinin yalnızca “geçmişi ortaya çıkarma” değil, aynı zamanda “geleceğe aktarma” sorumluluğu taşıyan bir disiplin olduğunu da yakından görmüş oldular.

PROJE GELİŞTİRME SÜRECİNE DOĞRUDAN KATKI

Phoenix Robotik Takımı rehber öğretmenleri, bu tür saha çalışmalarının öğrencilerin hem akademik hem de araştırmacı yönlerini güçlendirdiğini vurguladı. Saha gezisi sırasında elde edilen gözlem ve verilerin, takımın FIRST LEGO League Challenge kapsamındaki proje sürecine doğrudan yansıtılacağı ifade edildi.

Öğrenciler, geziden edindikleri bilgileri:

Tema kapsamında geliştirecekleri yenilikçi çözüm önerilerinin şekillenmesinde,

Arkeolojik süreçleri daha iyi modelleyen robotik görev kurgularında,Kültürel mirasın korunmasına yönelik farkındalık artırıcı proje bileşenlerinde aktif olarak kullanacaklarını belirtti.

KÜLTÜREL MİRASIN DEĞERİNİ YERİNDE GÖRDÜLER

Myra Antik Kenti ve Andriake Liman Kenti Kazı Alanı’nda gerçekleştirilen gezi, öğrencilerin tarihî mekânları yalnızca kitaplardan ve ekranlardan değil, yerinde deneyimlemelerine imkân sundu. Antik kentlerin mimarî dokusu, yazıtlar, mezar yapıları, liman kalıntıları ve müze çalışmaları, öğrenciler üzerinde derin bir etki bıraktı.

Öğrenciler, kültürel mirasın korunmasının:

Uzun soluklu,

Bilimsel disiplin gerektiren,

Büyük emek ve titizlik isteyen bir süreç olduğunu sahada gözlemleme fırsatı buldu. Böylece, proje temalarının özünde yer alan “geçmişin izini sürme” kavramının, sadece bir slogan değil, gerçek bir bilimsel ve etik sorumluluk olduğunu fark ettiler.

“HEM EĞİTİCİ HEM İLHAM VERİCİ BİR DENEYİM”

Phoenix Robotik Takımı üyeleri, geziyi hem eğitici hem de ilham verici olarak nitelendirdi. Arkeoloji, tarih, bilim ve teknolojinin bir araya geldiği bu çalışma, öğrencilerin;

Sorgulayan bakış açısı geliştirmelerine,

Disiplinler arası düşünme becerilerini güçlendirmelerine,

Bilimsel merak ve araştırma motivasyonlarını artırmalarına önemli katkı sağladı.

Ziyaretin sonunda Phoenix Robotik Takımı, misafirperverlikleri, zaman ayırarak paylaştıkları bilgi ve deneyimler için Prof. Dr. Nevzat Çevik’e, Öğr. Gör. Erhan Özkan’a, Doktora öğrencileri Sema Talu ve İlkiz Öztürk’e teşekkür etti.

Kumluca Bahçeşehir Koleji, bu tür akademik iş birlikleriyle öğrencilerini hem ulusal hem de uluslararası platformlara bilimsel temelleri güçlü, farkındalığı yüksek ve üretken bireyler olarak hazırlamaya devam etmeyi hedefliyor.Kumluca Bahçeşehir Koleji Phoenix Robotik Takımı 2

Muhabir: Savaş Kalabalık