Disiplinler arası bu yaklaşım sayesinde öğrenciler, sadece teorik bilgi öğrenmekle kalmıyor; aynı zamanda üreten, tasarlayan, sorgulayan, sanatsal bakış açısına sahip ve problem çözen bireyler olarak yetişiyor.

STEM+A derslerinde öğrenciler; fen ve matematik bilgilerini, teknoloji ve mühendislik prensipleriyle, sanat ve tasarım odaklı düşünme becerileriyle birleştiriyor.

Derslerde:

Robotik ve kodlama uygulamaları,

3D tasarım çalışmaları,

Basit mühendislik projeleri,

Görsel tasarım ve sanat odaklı ürünler,

Günlük yaşamdan alınan problem senaryoları üzerine yoğunlaşılıyor. Böylece öğrenciler, bilgiyi ezberlemek yerine keşfederek, deneyerek ve üreterek öğreniyor.

SINIFIN ÖTESİNE GEÇEN UYGULAMALAR

Bahçeşehir STEM+A dersleri yalnızca dersliklerle sınırlı kalmıyor. Okulun:

Laboratuvarları,

Atölyeleri,

Bilişim sınıfları,

Robotik alanları,

Sanat ve tasarım köşeleri aktif birer öğrenme merkezi olarak kullanılıyor.

Öğrenciler, farklı derslerde edindikleri kazanımları STEM+A projeleriyle birleştirerek; bilim fuarlarında, proje etkinliklerinde ve okul içi sergilerde sunulabilecek ürünler ortaya koyuyor. Evde yapılabilen basit deney ve tasarım projeleriyle de öğrenme, okul dışı yaşama taşınıyor.

SÜREÇ ODAKLI ÖĞRENME: PROBLEMİ GÖREN, ÇÖZÜM TASARLAYAN ÖĞRENCİLER

STEM+A derslerinde öğrenciler, gerçek yaşamdan yola çıkan bir problemle karşılaşıyor. Su tasarrufu, çevre kirliliği, enerji verimliliği, kampüs yaşamını kolaylaştıran çözümler gibi konular üzerinde çalışma yapıyorlar.

Bu süreçte:

Önce problemi tanımlıyor,

Araştırma yaparak fen, teknoloji, matematik ve sanat temelli veriler topluyor,

Çözüm için tasarım planı hazırlıyor,

Prototip veya model geliştiriyor,

Ürünlerini test edip iyileştiriyor,

Son olarak da projelerini arkadaşlarına ve öğretmenlerine sunuyorlar.

Bu çalışmalar sayesinde öğrenciler; eleştirel düşünme, yaratıcılık, üretkenlik, analiz–sentez, veri okuryazarlığı, işbirliği ve estetik bakış açısı gibi 21. yüzyıl becerilerini aktif olarak geliştiriyor.

GELECEĞİN MESLEKLERİNE VE YARATICI ENDÜSTRİLERE HAZIRLIK

Bahçeşehir Koleji Kumluca Kampüsü’nde yürütülen STEM+A uygulamaları, öğrencilerin geleceğin meslek alanlarına erken yaşta ilgi duymasını hedefliyor. Yazılım, robotik, yapay zekâ, mühendislik, tasarım, oyun geliştirme ve yaratıcı endüstriler gibi pek çok alana yönelik altyapı, bu dersler yoluyla destekleniyor.

Öğrenciler, bu süreçte:

Teknolojiyi doğru ve bilinçli kullanmayı,

Bir problemi hem işlevsel hem estetik açıdan ele almayı,

Takım çalışması içerisinde sorumluluk almayı deneyimleyerek öğreniyor.

OKUL, ÖĞRETMEN VE AİLE İŞ BİRLİĞİ

STEM+A eğitim modelinin başarısında; okul yönetiminin vizyonu, öğretmenlerin rehberliği ve ailelerin desteği önemli rol oynuyor.

Öğretmenler, öğrencilerin merak duygusunu canlı tutan, süreci yönlendiren rehberler olarak konumlanıyor.

Okul yönetimi, STEM+A laboratuvarları, atölyeler ve teknolojik altyapıyla güçlü bir zemin sunuyor.

Aileler, evde projelere destek vererek çocukların üretim sürecine katkı sağlıyor.

Bahçeşehir Koleji Kumluca Kampüsü, STEM+A dersleriyle;

bilgiyi sadece tüketen değil, üreten ve tasarlayan, bilimi teknoloji ve sanatla buluşturan, çözüm odaklı ve yaratıcı nesiller yetiştirmeyi hedefliyor.

Muhabir: Savaş Kalabalık