Bireyin, şehrin, ilçenin, kurumların insanlar tarafından( Hedef Kitle) nasıl algılandığı ya da algı oluşturulmaya çalışılmasına marka konumlandırma denir.
Marka konumlandırma bilinçli çalışmalarla hedef kitlelerde kurumun ya da bireyin ismi anıldığı zaman akla gelen ilk tanımdır.
Kumluca'nın marka konumu var mı? Kumluca dediğiniz zaman aklınıza ne geliyor.İşte tam da bu noktada bir sorun var.
Sosyal ve Coğrafi konumuyla farklı özelliklere sahip Yörük göçü, seracılık, narenciye, deniz, caretta, güreş, turizm gibi özelliklere sahip bir ilçe konumumdadır.Tüm bu aktiviteleri birey yapar. Kumluca insanı nasıl bir karaktere sahiptir? Bence çalışkan,üretken,samimi...Kumluca denince aklıma bunlar geliyor.Kumluca denince akla bir simge ve özellik gelmelidir.

KUMLUCA'NIN MARKA KONUMLANDIRMAYA İHTİYACI VAR.

İnsanlar karmaşık, net olmayana karşı şüpheli yaklaşır. Kurumlar ve insanlarda böyledir.Kumluca Dünyaya doğru ve net mesaj vermelidir.Zaman ve şartlar değiştikçe insanlarda değişim olduğu gibi şehirler ve kurumlarda bu inovasyona ( yeniliğe) ayak uydurmak zorundadır.

Kurumsal kimlik logo ve slogan gibi kurumu yansıtmıyorsa kurumsal kimlik çalışmalarına gidilir.Bu noktada SERACILIĞIN BAŞKENTİ KUMLUCA'YA sosyal medya ve televizyon kanallarında hormonlu üretim,akşam ekip sabah topluyorlar gibi haber içeriklerinde tarım sektörüne karşı olumsuz algı oluşturuldu.

Bombus arısı ve bitkiyi koruyan böcekler tarafından bitki korunmaya çalışılır ve üretim gerçekleştirilir.Her zaman çiftçi üretimde ve satışta mağdurdur.Emeğini göremeyen çiftçi akşam ekilip sabah toplama yapan konuma geldi.İnsanlar da hastalanınca Doktora gider ve ilaç kullanarak iyileşir.Bitkilerde hastalıktan korumak ve beslemek için gübre kullanılabilir.Düşününce bireylerde hastalanınca ilaç kullanmasın o zaman.İlaçlarında yan etkileri var.

SERACILIĞIN BAŞKENTİ KUMLUCA, ARTIK ' SAĞLIKLI GIDANIN BAŞKENTİ ' OLARAK KONUMLANDIRLIYOR.

Kumluca Belediye Başkanı Mustafa Köleoğlu seçim kampanya sürecinde ve başkanlığında Kumluca'yı Sağlıklı gıdanın başkenti olarak konumlandırmaya başladı.

20. Tarım ve seracılık festivalinde tüm konuşmalarında Sağlıklı gıdanın başkenti Kumluca'ya hoş geldiniz ' diyerek Kumluca'ya karşı yapılan hormonlu üretim gibi aslı olmayan haberlere karşı bilinçli olarak bu olumsuz algıyı olumluya çeviriyor.
Kumluca'da Lezzetli domates üretimi fazladır.Logo 'da Domates simgesi kullanılabilir.Marka konumlandırma ilçedeki üretimi,çiftçiyi,esnafı kalkındırmak ve ilçeye turizmi canlandırmak amacıyla yapılan pazarlama iletişimidir.

SAĞLIKLI GIDANIN BAŞKENTİNDE ÜRETİM YAPAN ÇİFTÇİLERİMİZİN ÇİFTÇİLER HAFTASI KUTLU OLSUN.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner34

banner23