Türkiye'nin En İyi İşverenleri Benchmark araştırmasına göre, en iyi işveren seçilen şirketlerde çalışanların yüzde 88’i yaptığı işten gurur duyuyor. Düşük güven düzeyindeki çalışanların yüzde 15’i zamanlarını verimsiz kullanıyor, yüzde 5’i uzun süre o şirkette kalmak istemiyor.

Great Place to Work Enstitüsü tarafından yapılan Türkiye'nin En İyi İşverenleri Benchmark araştırmasının sonuçları açıklandı. 92 şirketin katılıp 57 bin çalışanın temsil edildiği araştırmada insan kaynakları uygulamaları derinlemesine analiz edildi. Sonuçlara göre, en iyi işveren unvanına sahip şirketler, liste dışında kalan şirketlere göre yüzde 30 daha fazla iş başvurusu alıyor. Güvenilirlik, saygı, hakkaniyet, gurur ve takım ruhu gibi boyutların analiz edildiği araştırma, kurum kültürünün gelişmesine yardımcı oluyor.

Kazancın dengesiz dağıtılması en zayıf nokta

Çalışanların başkalarına şirketlerinde çalışmaktan dolayı gurur duyduklarını belirtmeleri, şirketlerine önemli katkılarda bulunabileceklerine inanmaları en iyi işverenlerin en güçlü yönleri. En zayıf yönler ise şirket kazancının çalışanlara dengeli yansımaması, hak eden çalışanların yükselmemesi ve yöneticilerin adam kayırması şeklinde belirtiliyor.

Aidiyet hissi işteki performansı artırıyor

Türkiye’nin en iyi işverenlerinin kurum kültürlerini geliştirmek için önem verdikleri faktörler arasında ilk iki sırada çalışanları dinlemek ve önemsemek geliyor. Trust Index analizinde, en iyi işverenlerde son 5 senedir çalışanlara göre, en fazla gelişim sağlanan alanların başında özel yan haklar geliyor. Bu alanda yüzde 10 ilerleme sağlandığı görülüyor. Dikkat çeken diğer bir bulgu ise kendilerini şirketin bir parçası olarak gören çalışanların yaptıkları işi tamamlamak için 5 kat daha gayretli olması.

Yüzde 15’i zamanı verimsiz kullanıyor

Great Place to Work Enstitüsü’nün yaklaşık 30 yıldır yüksek güven oluşturmuş işletmelerin sağladığı avantajları araştırdığına dikkat çeken Great Place to Work Türkiye Genel Müdürü Eyüp Toprak, “Araştırma, yüksek güven kültürüne sahip iş yerlerinin daha iyi hizmet sunduklarını ve daha güçlü bir finansal performans sergilediklerini gösteriyor. Düşük güven düzeyindeki çalışanların yüzde 15’i zamanlarını verimsiz kullanıyor, yüzde 10’u şirkete bağlı değil ve yüzde 5’i de uzun süreli şirkette kalmak istemiyor.” dedi.

Great Place to Work Hakkında:

Great Place To Work Enstitüsü, kurum kültürü konusunda uzmanlaşmış, 5 kıtada ve 60’tan fazla ülkedeki ofisleri ile sektör ayrımı olmadan tüm ölçeklerdeki şirketlere mükemmel iş yerlerini inşa etmeleri, geliştirmeleri konusunda destek veren bir araştırma ve danışmanlık kurumudur. Great Place to Work’ün güvene dayalı felsefesi dünyanın her yerinde çalışan odaklı ve yüksek güven kültürü yaklaşımı ile mükemmel iş yeri kültürlerinin yaratılmasına katkı sunarken, şirketlerin ekonomik performanslarını da artırmalarına yardımcı oluyor. Kamu ve kâr amacı gütmeyen sektörler de dahil tüm sektörlere hizmet sunmaktadır. Bu çalışmaları sebebiyle küresel dünyadaki ekonomik yapıları ve şirket yapılarını yakından tanımakta; akademik alanda ve diğer araştırma şirketleri ile geliştirdiği işbirlikleri sayesinde de yöntemlerini sürekli geliştirmektedir. 1991 yılında kurulan Great Place to Work’ün Türkiye Ofisi 2012 yılında açılmıştır. Great Place to Work, 30 yılı aşkın olmak üzere dünya çapındaki en iyi işverenleri belirlemekte ve sonuçlarını kamuoyu ile paylaşmaktadır. En İyi İşverenler listeleri, işveren markasının duyurulması ve güçlendirilmesi için şirketler tarafından tercih edilen ve kabul görmüş bir araştırmadır. Enstitü’nün her yıl 7 bine yakın işletme ve 16 milyondan fazla çalışanı dahil ettiği analizleri, kurum kültürü alanında dünyada gerçekleştirilen en geniş çaplı araştırma olma özelliğini taşımaktadır. Hizmet verdiği ülkelerdeki en iyi işveren listelerinin yanı sıra, 100 Best Workplaces in Europe (Avrupa’nın En İyi İşverenleri) ve World’s Best Multinationals (Dünyanın En İyi Çok Uluslu İşverenleri) listelerini hazırlamaktadır. Fortune’s 100 Best Companies To Work For listesi de Great Place to Work tarafından belirlenmektedir.