Cemreler düştü, ilkbaharın başlangıcı mart ayı da geldi. Yaz a 2 ay kalmışken bir çoğumuzun dilinde diyet kelimesi var. Bahar adeta diyetin habercisi gibi, havalar her ne kadar yağmurlu geçse de.

Sevgili okuyucularım metabolizmamızı yaz’a hazırlarken, hazırlık için yapılan bahar diyetlerine şimdi başlamak kilo vermek için kısa bir zamandır. Aslında doğru olan metabolizmayı mevsimlere göre sınıflamak değil, her mevsimde ihtiyaç olanı tüketmek ve ideal kiloyu korumak olmalıdır.

Mart ayı , kış boyu yavaşlayan metabolizmamızı uyandırmak için doğru bir zamandır. Havaların ısınması, günlerin uzamasını fırsata çevirmelisiniz. Yürüyüş yapmak, bağışıklık sistemine destek sağlar. Yaşlanmayı geciktirir. Kalp damar hastalıkları, yüksek tansiyon ve şeker hastalıkları riskini azaltır. Kilo kontrolünde anahtardır, obezite ile savaşta en büyük yardımcıdır.

Metabolizmayı uyandırmak için diğer yapılması gereken ise bedenini doğru besinlerle beslemektir. Günlük alışkanlıklar ve sevdiğiniz yiyeceklerle kişiye özel beslenme programı uygulanmalıdır. Sık aralıklarla ara öğün planlanmalıdır. Ara öğünlerde sütlü kahve, kefir, yeşilçay , taze mevsim meyveleri gibi yiyecek ve içecekler tüketilebilir. Şok diyetler uygulamak sıkıcıdır. monotondur, yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandırmaz. Bu aylarda bedeninizi şok diyetlerin yalancı etkisine maruz bırakmamalısınız.

Biyolojik ritim kurulmalıdır. Vücudumuza mutluluk veren melatonin hormonu 20.00-23.00 saatlerinde artmaya başlar, aynı zamanda gece 01.00-05.00 saatlerinde de en üst seviyelerdedir. Güne erken başlamak, düzenli uyku saatleri ile biyolojik ritmini yakalamak; hem hormonlarının doğru şekilde salgılanmasını sağlayacak, hem de güne daha zinde ve dinlenmiş olarak başlamaya katkıda bulunacaktır. Bu saatlere uyku saatini ayarlamalısınız.

Beyin ve kasların yüzde 56-70’i, kanın yüzde 90’ı, kemiklerin yüzde 33’ü sudan oluşur. Su hayatımız için oksijenden sonra gelen en önemli ikinci maddedir. Hücrelerin yaşamsal faaliyetleri vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesi, vücut biyoritminin bozulmaması için su tüketimi çok önemlidir. Kilogram başına 30 ml su tüketmelisiniz. Örneğin 70 kilo iseniz; 70*30=2100 ml gibi.

İlkbahar’ın en taze meyve ve sebzeleriyle vücudumuzu toksinlerden ve uzun kış geceleri boyunca yorduğumuz karaciğerimizi bıraktığımız kötü etkilerden temizlemeliyiz. Bunun için meyvelerden çağla, avokado limon , yerli muz ; sebzelerden brokoli, havuç, ıspanak kereviz, kıvırcık, lahana, turp gibi besinlerden yararlanılmalıdır.

Sevgili okuyucularım vücudunuzu en güzel ilkbahara uyandırma mesajı , ‘’Gülümsemektir.’’ Pozitif düşünüp, dünyaya olumlu enerji saçıp seratonin hormon seviyenizi yükseltmektir.

Herkese sağlıklı ve bol gülümsemeli haftasonları…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner34

banner23