29 Kasım 2019 Cuma 17:28
25 Okunma
Özel Öğrencilere İngiltere’de Staj İmkanı Sağlandı

Kumluca Sarıcasu Özel Eğitim Meslek Okulu tarafından Şubat 2019 döneminde Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığına sunulan “Antalya’nın Gururu Özel Aşçılar” isimli proje Ulusal Ajans tarafından kabul edildi. Proje, 05-18 Nisan 2020 tarihleri arasında İngiltere’nin Dudley kentinde bulunan Dudley Koleji’nde uygulanacak.

Proje, özel eğitim alanında eğitim gören 10 öğrenci ve 5 öğretmeni kapsıyor. Öğrenciler; kendi alanlarında elde etmiş oldukları başarıya göre değerlendirilerek projeye katılmaya hak kazanacak.

Projenin amacı ve içeriği hakkında bilgi veren Okul Müdürü Aydın Dermencioğlu, “Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerimizin sosyal hayata tutunmalarını ve kendi kendilerine yetebilecek duruma gelmelerini sağlamak amacıyla bireyselleştirilmiş ve özgünleştirilmiş mesleki eğitim veren Okulumuz; proje tabanlı çalışmalar ile öğrencilerimize yurt dışı deneyimde kazandırmaktadır. 2019 yılında Erasmus+ programına sunmuş olduğumuz 'Antalya’nın Gururu Özel Aşçılar' konulu projemiz Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca desteklenmeye değer bulunuştur. Uzun bir uğraşı gerektiren bu projeler, öğrencilerimizin geleceğe daha güvenle bakmalarını sağlıyor. Bu projeler kapsamında öğrencilerimiz bir çok şeyi (Uçağa binme, pasaport kontrolü, vize alma vb.) ilk kez yapıyor. Böylece öğrencilerimizin, yurt dışında bulunma veya çalışma konularında kendilerine olan özgüvenleri artmaktadır" dedi.

Dermencioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İnsanlar yaşamlarını devam ettirebilmek için çalışmak, bir işe sahip olmak durumundadırlar. Tüm toplum için gerekli olan bu durum özellikle engelliler için daha da önemlidir. Her insan gibi engelli bireylerin de sosyal ve ekonomik ihtiyaçları vardır. Bu ihtiyaçlarını karşılayabilmek için diğer insanlardan daha fazla sorunla karşılaştıkları görülmekte, gerek eğitimleri gerekse daha sonrasında istihdamları bakımından zorluk yaşadıkları düşünülmektedir. Engelli bireyleri topluma kazandırmanın en önemli yolu onları eğitmek ve bir iş sahibi yapmaktır.

Toplumun tüm bireyleri için önemli olan çalışma hakkı, engelliler için, yaşadıkları topluma katılmada kilit rol oynamaktadır. Bir şey üretmek için bedensel ve zihinsel olarak çaba harcama anlamına gelen çalışma, birey ve içinde yaşadığı toplum açısından çok önemli anlamlar içermektedir. Her şeyden önce bireyin güven içinde var olabilmesi, kendini gerçekleştirebilmesi ve varlığını sürdürebilmesi çalışmasına bağlıdır.

Bir meslek ve iş sahibi olamayan kimseler sosyal ve ekonomik güvenden yoksun bir yaşam sürdürürler. Engelli bireylerin güven duygularını geliştirmek, gerçekçi bir benlik kavramı kazandırmak ve başkalarına bağımlılıklarını azaltmak için onlara en iyi yapabilecekleri iş öğretmek gerekmektedir. Bununla birlikte, bazı engelli bireylerin bir iş sahibi olmayı başarmış olmalarına karşın, engelli bireylerin büyük çoğunluğu için iş en önemli sorundur.
Ayrıca pek çok işverenin ve toplumdaki diğer kişilerin engelli bireyler hakkındaki yanlış bilgileri, önyargıları ve tutumları iş olanağını daha da sınırlamaktadır. Bu nedenle, engelli bireylere sadece en iyi yapabilecekleri iş öğretmek yeterli olmamakta bireyleri istihdam edilmeleri ve bunun sürdürülmesi de aynı derecede önemli olmaktadır.

Mesleki eğitimin bir hak olduğu bilinen bir gerçekken, engellilerin, özellikle zihinsel engellilerin mesleki eğitimlerinin ve mesleğe yönlendirilmelerinin sınırlı sayıda kurum tarafından gerçekleştirildiği göz önüne alındığında, meslek edinme adına tüm bireylerin yararlandığı, halk eğitim merkezleri, mesleki eğitim merkezlerinin mesleki eğitim olanaklarından zihinsel engelli bireylerin yeterince yararlanamadığı düşünülmektedir.
Engelli bireylerin istihdamında karşılaşılan en önemli engellerden biri bu bireylerin eğitim düzeylerinin düşük olmasıdır.

Engellilerin, engelliliklerinin giderilmeye çalışılması veya bunun mümkün olmadığı hallerde onlara yaşamları için gerekli maddi ve manevi olanakların sağlanması gerekmektedir. Ancak bundan daha da önemlisi; bu kişilerin çalışma hayatında yer almalarını sağlamaktır.

Projemizin amacı, öğrencilerimizin temel becerilerinin yanı sıra, kişisel uyum becerileri, topluma uyum becerileri ya da günlük yaşam becerileri, mesleğe hazırlık ve mesleki becerilerinin staj çalışmalarıyla desteklenmesidir. Bu sayede becerileri gelişen öğrencilerimizin, kendi hayatlarını idame ettirebilecek bir meslek sahibi olmaları ve istihdamları sağlanacaktır. Öğrencilerimizin bu sayede toplumsal hayata katılmalarına destek olunacaktır."

Proje’nin tanıtım faaliyetleri Eylül 2019 tarihinden ayından itibaren başlamış olup, projeye katılacak öğrencilerin seçimi ile ilgili kriterler önümüzdeki günlerde okulun web sitesinden (http://saricasuozelegitimmem.meb.k12.tr/) ve İnstagram (@saricasuozelegitim) ve Facebook (https://www.facebook.com/groups/2051525775094823/) sayfalarından açıklanacak. Ayrıca proje ile ilgili her türlü haberin sosyal medya aracılığı ile paylaşılacağı bildirildi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner34

banner23