CHP Kumluca eski ilçe başkanı ve 27. dönem milletvekili adayı Kemal Bilal Öner, 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle yazılı bir açıklama yaptı. Öner açıklamasında öğretmenlerin yaşadığı sorunlara çözüm önerilerini sundu

CHP Kumluca eski ilçe başkanı ve 27. dönem milletvekili adayı Kemal Bilal Öner yaptığı yazılı açıklamada şunları söyledi: Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Dünyanın her tarafında insan topluluğunun en özverili ve saygıdeğer unsurları olarak tanımladığı öğretmenlerimiz, 24 Kasım öğretmenler gününde zor durumdadır.

Milli eğitim bakanlığı bütçesi yeterli olmadığı için okullardaki öğretmen açığını kapatamıyor. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ülkemizde okulların öğretmen ihtiyacının 117 bin 403 olduğunu açıklamasına rağmen Bakan Selçuk’un verdiği bilgiye göre, 2018 yılında ataması yapılan öğretmen sayısı ise 20 binde kaldı.

Ataması yapılacak öğretmenlerin sözleşmeli olarak atanacak olması da başlı başına bir sorundur. Öğretmenin ataması eğer kadrolu olursa alacağı maaş 3980 tl, sözleşmeli olursa 3697 tl olacak. AKP öğretmenimize 283 tl fazla para ödemeyi çok görmektedir.

Öğretmen atanmalarının sözlü sınavla yapılması da ayrı bir sorundur. Sözlü sınav sisteminde liyakatın, ehliyetin yerine, iktidarın dünya görüşüne yakın olanlar başarılı oldurularak politik istihdam yaratılmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığında siyasal kadrolaşmaya gidilmektedir.

Kadrolu öğretmen alımları ise KPSS puanına göre değil sözleşmeli öğretmenler içerisinden kadroya atama yolu ile yapılmaktadır. Sözleşmeli öğretmen alımlarında sözlü sınavlarda KPSS puanı, liyakat ve ehliyetin önemi olmadan yandaşlar sözleşmeli öğretmen yapıldığından dolayı yine yandaşlar kadrolu öğretmen olmaktadır. KPSS Puanı 80 olan, yandaş olmayan bir öğretmen adayı mülakatı geçemeyince sözleşmeli öğretme olamıyor. Ama 60 puanlı yandaş öğretmen sözleşmeli öğretmen olmaktadır. Dolayısı ile 80 puanlı öğretmen adayı öğretmen olamazken 60 puanlı sözleşmeli öğretmen kadrolu öğretmen olmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Strateji Belgesi’ndeki verilere göre, eğitim ve eğitim bilimleri fakültelerinde okuyanların sayısı 228 bin 279. Fen fakülteleri, edebiyat fakülteleri, fen edebiyat fakülteleri, insan ve toplum bilimleri fakülteleri ve ilahiyat fakültelerinde okuyan öğrenciler de dâhil edildiğinde öğretmen olmayı bekleyen 653 bin 899 lisans öğrencisi olduğu görülüyor. Öğretmenlik alanlarına kaynak teşkil eden diğer programlar ve pedagojik formasyon kurslarına devam eden mezun öğrenciler de dikkate alındığında öğretmen olarak atanmayı amaçlayanların sayısı bir milyonu aşıyor. Belgede, ‘’Bu durum, kontenjanların öğretmen ihtiyacıyla uyumlu olacak şekilde belirlenmesi konusunda düzenlemelerin yapılması gerektiğini açıkça göstermektedir’’ deniliyor.

Eğitim fakültesi sayısının son 15 yılda 63’ten 92’ye, öğrenci sayısının ise yaklaşık olarak 14 binden 228 bine çıktığı vurgulanan Strateji Belgesi’nde, bu nicel artışın, yeterli öğretim elemanının istihdamı, fiziki ve çeşitli akademik yetersizlik gibi nedenlerden kaynaklanan nitelik sorunu başta olmak üzere yeni sorun alanları doğurduğu ve mevcut öğretmen yetiştirme sistemiyle ilgili tartışmaları beraberinde getirdiği de belirtiliyor.
Öğretmenlerimizin yaşadığı sorunların çözümü için ; -Mülakat sistemine son verilerek atamalar siyasete değil liyakata, ehliyete bakılarak yapılmalıdır.

-Öğretmenlik meslek kanunu çıkartılmalıdır. 
-Öğretmenlik ek göstergeleri 3600'e çıkartılmalıdır. 
-Tüm öğretmenler kadroya alınarak ücretli öğretmen, sözleşmeli öğretmen kadrolu öğretmen ayrımına son verilmelidir. 
Çözüm önerilerimizi hayata geçirdiğimizde mutlu öğretmenler göreceğimiz inancımla tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum.