Kumluca Milli Eğitim Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Otelinde Seyfi Durdaş ve usta öğretici Adem Kucaman tarafından verilen eğitimlerde personele misafir yaklaşımlar, misafirin beklentileri, yapılması gereken olumlu davranışlar ve yapılmaması gereken olumsuz davranışlar anlatıldı. 

Kumluca Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli Müdürü Seyfi Durdaş, yapılan işin bir hizmet üretimi olduğunu ve bunun odağında insan faktörünün bulunması dolayısıyla, memnuniyet sınırının çok az, beklentilerin ise çok yüksek olduğunu söyledi. 

Hizmet alan misafir ile hizmet veren personelin beklentileri ve memnuniyetlerinin aynı orantıda olduğunu ifade eden Durdaş, “Burada en önemli şey empati yapabilmenizdir. Bugün hizmet verdiğiniz insanların yerinde sizde olabilirsiniz. Burada beklentiniz ne olacak, neler sizi daha mutlu edecek bunlara dikkat etmek gerekiyor. Birde bu hizmeti ücret karşılığı alıyorsanız, beklenti seviyenin en üst sınırda olacağını da unutmayın.” dedi. 

Her sektörde yaşanması olası olumsuzlukların, özellikle yiyecek içecek sektöründe daha da öne çıktığını vurgulayan Durdaş, yaşanan olumsuzluğu ne kadar kısa sürede, ne kadar az hissettirerek çözüme kavuşturulursa, ortaya çıkacak zararın da daha az olacağını bildirdi. 

Usta öğretici Adem Kucaman da hizmet almak için gelen insanların müşteri gibi değil, bir misafir gibi değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. İş yeri dışında yaşanan her ne türlü sorun olursa olsun işe yansıtılmaması gerektiğini anlatan Kucaman, işyerinde yaşanabilecek her türlü sorunun da mutlaka üst şef veya amirlere iletilmesinin doğru bir davranış olacağını bildirdi. Gökhan TEMEL